3. týden - zvládnutí reakce

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video

💃🎉 Hurá! Máme tu třetí týden kurzu Spokojené miminko! Tento týden se budeme věnovat zvládání alergických reakcí. Projdeme si přírodní antihistaminika a léky, které vám mohou pomoci případnou reakci utlumit a dítěti tak co nejvíce ulevit. 

Ve Facebookové skupině, bude dnes od 10:00 živé vysílání k tématu tohoto týdne. 

Pokud máte nějaký urgentní dotaz, který nepočká na čtvrtek, najdete ve skupině i SOS vlákno, kde se budu vždy snažit odpovědět co nejdříve.

Přeju vám krásné dny a těším se na viděnou 🙂

Katka

úkol 3. týden - pestrost stravy

Pestrá a rozmanitá strava je základem zdravého mikrobiomu. Úkolem tohoto týdne tedy je zaměřit se na pestrost. Pomůže vám k tomu vzorový jídelníček, kde najdete způsob, jak během jednoho týdne zařadit do stravy více než 30 druhů ovoce, zeleniny a bylinek. Tento jídelníček by měl vyhovat většině z vás - i pokud vám nějaké potraviny při testování neprošly. Pokud vám ale prošly brambory, rajčata, papriky, luštěniny, nebo další druhy semínek, určitě je pravidelně do stravy zařazujte. Čím více druhů potravin konzumujeme, tím menší je pravděpodobnost, že nám budou některé z nich vadit a tím větší je šance, že získáme ze stravy všechny důležité živiny a budeme zdraví.

Zařazování nových potravin může také mít pozitivní vliv na projevy alergie - pokud projdou nové potraviny, zlepší se rozmanitost stravy a tím pádem se pozitivně ovlivňí mikrobiom.

Z velké americké studie provedené na 10 000 účastnících vyplývají tyhle zjištění:

  • Lidé, kteří během týdne jedí více než 30 druhů ovoce a zeleniny týdně, mají výrazně vyšší diverzitu mikrobioty (vyšší pestrost koreluje s pevnějším zdravím), než lidé, kteří jedí týdně 10 druhů či méně – a to bez ohledu na to, jakou individuální stravu člověk konzumuje (vegan, vegetarián, masojedlík).
  • Antibiotika vedou ke zhoršení diverzity mikrobioty a k nárůstu počtu rezistentních bakterií. Účastníci konzumující velké množství druhů rostlin týdně vykazovali méně rezistentní bakterie než ti, kteří konzumovali méně než 10 typů týdně.
  • Existuje silná souvislost mezi duševními poruchami a skladbou mikrobioty. Lidé trpící posttraumatickou stresovou poruchou, bipolární poruchou, depresí či schizofrenií, měli podobnou bakteriální skladbu, a navíc se u lidí s depresí vyskytovaly konkrétní „typické“ bakteriální kmeny.

úkoly 3. týden