4. týden - Podpora vyhasnutí alergie 

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video

🥳💃Máme tu 4. týden kurzu spokojené miminko! Tento týden se překlopíme do části kurzu, ve které se budeme zabývat opatřeními, které budou mít efekt především z dlouhodobého hlediska a podpoří organismus ve vyhasnutí alergie. Postupně projdeme podporu zdraví mikrobiomu, stresovou zátěž a nakonec i metodu orální imunoterapie. V dnešním vysílání se dozvíte co můžete udělat pro podporu zdraví mikrobiomu a jaké doplňky stravy vám v tom mohou pomoci. 

Vysílání můžete sledovat v pondělí 12.6.2023 živě od 12:00 ve Facebookové skupině

Pokud máte nějaký urgentní dotaz, který nepočká na čtvrteční konzultaci, najdete ve skupině i SOS vlákno, kde se budu vždy snažit odpovědět co nejdříve.

Přeju vám krásné dny a těším se na viděnou 🙂

Katka

ÚKOL 4. TÝDNE - OVERNIGHT OATS

Neboli kvašené ovesné vločky, skvělá snídaně, či svačina která nám pomůže v uzdravení hned několika způsoby a je vhodné ji zařadit co nejčastěji.
👉 Ovesné vločky totiž obsahují velké množství rozpustné vlákniny - betaglukany a jsou mimořádně vhodné k produkci Laktobacilů.
👍 Dle některých zdrojů obsahují fermentované ovesné vločky až 100x více Laktobacilů, než nejkvalitnější jogurty.
✨ Fermentovat se dají vločky jednoduše jen s vodou. V tomhle receptu jsem ale využila rostlinný jogurt, který přinese vstupní množství živých bakterií a výsledek tak bude ještě lepší.
🎉 Fermentované potraviny tohoto typu nám přináší dvojí účinek - probiotika a prebiotika zároveň. Když přidáte ještě čekankový sirup získáte další druh vlákniny pro výživu vašich mikrobů.
🌱 Chia a lněná semínka přinesou zdravé tuky, bílkoviny a další důležité živiny. Pokud můžete (už máte otestované) ořechy, přidejte je do směsi před fermentací - aktivují se a zvýší se jejich výživová hodnota.
.
Budete potřebovat:
💚 1 kelímek rostlinného jogurtu
💚 ½ hrnku ovesných vloček (pokud nesmíte ovesní, můžete použít pohankovou lámanku, jáhlové nebo jiné vločky)
💚 ½ hrnku rostlinného mléka
💚 2 lžíce chia semínek
💚 1 lžíce mletého lněného semínka
💚 1 lžíce čekankového sirupu + na dokončení dle chuti
ovoce, ořechy, ořechová másla, semínka dle aktuálních možností a chuti na dokončení. Pokud zatím nemáte zařazené potraviny které uvádím v příkladech pro dokončení, přidejte si jednoduše navrch třeba jen ovoce, které máte zavedené.
❤ Jahody a arašídy
- jahodový čekankový topping
- arašídové máslo
- sekané arašídy
- čerstvé jahody
🧡 Štrůdl
- jablko
- vlašské ořechy
- skořice
- javorový sirup
💛Banán a čokoláda
- banán
- kousek kvalitní hořké čokolády nasekaný/čokoládový čekankový - topping/lískooříškový krém bez mléčné složky
- kokosové lupínky
.
Příprava
.
Vločky, semínka, mléko a jogurt rozmícháme dohladka. Můžeme přidat trochu čekankového sirupu. Směs rozdělíme do skleniček a necháme 8 - 12 hodin fermentovat při pokojové teplotě. Hotovou fermentovanou ovesnou kaši můžeme uchovávat v lednici bez potíží až 5 dní, takže si můžete připravit větší množství najednou. Před podáváním můžete kaši ozdobit čestvým ovocem, oříšky, medem, sirupem nebo semínky - tak aby vám to chutnalo a aby to bylo v souladu s vašimi alergiemi 😊
Fantazii se meze nekladou!
PS: Přidávám starší videorecept - kvalitu prosím berte s rezervou, děkuji 🙂 V receptu zmiňuji čokoládu Fin Caré z Lidlu, ta dříve neobsahovala sójový lecitin, nedávno ale změnili složení a lecitin obsahuje - tak na to pozor, raději během eliminačně expoziční diety vybírejte pouze výrobky úpolně bez sóji, včetně lecitinu.
 

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video

úkoly 4. týden